Тростянецька районна рада
Тростянецький район Вінницька область

Аналітична довідка про підсумки розгляду звернень громадян за 2015 рік, які надійшли до Тростянецької районної ради

Одним із пріоритетних завдань районної ради є забезпечення своєчасного та повного розгляду звернень громадян, порушених в них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

В районній раді встановлено дні прийому громадян головою районної ради, заступником голови районної ради. Для інформування населення є наявні графіки прийому громадян керівництвом обласної Ради та обласної державної адміністрації. Звернення громадян розглядаються об’єктивно, всебічно і вчасно, відповідно до вимог чинного законодавства України.

Особлива увага при розгляді звернень громадян звертається на вирішення проблем, які порушують ветерани та інваліди ВВВ, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту і підтримки, вишукуються можливості надання їм практичної, матеріальної та фінансової допомоги.

Згідно з аналізом узагальнених даних про звернення громадян до районної ради у 2015 році надійшло 222 зверння, з них 5 - письмових, 217 – на особистому прийомі, у 2014 році надійшло звернень – 156, з них письмових  - 8, на особистому прийомі громадян – 148. Із громадян, які зазначили свій соціальний статус у 2015 році, звернулось: учасників бойових дій - 2, ветеранів праці -3, інвалідів ІІ групи  - 6, інвалідів ІІІ групи –3  та інших категорій 202. За соціальним статусом із зверненнями звернулось: пенсіонерів – 14,  робітників – 4,  селян - 25, державних службовців – 1, військовослужбовців – 2 та інших категорій -  174.

Серед порушених питань у 2015 році, можна виділити наступні:

214 – 98,6 ( % ) – питання соціального захисту населення ( надання матеріальної допомоги на лікування), у 2014 році 148 (94,8 %).

Із порушених питань, які були надані письмово, це 1 питання  - питання аграрної політики і земельних ресурсів та  2 звернення - питання   комунального господарства.

У 2015 році районною радою розглянуто 3 колективних звернення в яких піднято питання аграрної політики, комунального господарства, екології, за відповідний період минулого року до районної ради  надійшло  8 колективних звернень .

Здебільшого за соціальним статусом із зверненнями громадян  звернулись пенсіонери, робітники, селяни, працівники бюджетної сфери, військовослужбовці.

Аналіз заяв, пропозицій та скарг свідчить, що громадянами району порушуються питання різної тематики, але домінуючими є проблеми соціального захисту (214звернення), а саме: надання матеріальної допомоги на лікування, надання матеріальної допомоги учасникам АТО  та членам їх сімей, перерахування пенсії, забезпечення соціальних виплат. Відтак, для вирішення питання про надання матеріальної допомоги соціально незахищеним верствам населення протягом поточного року із фонду депутатів районної ради виплачено  56 тисяч гривень. Учасникам АТО та членам їх сімей ( 25 осіб)  виплачена матеріальна допомога на суму 165 тис.гривень.

Актуальними залишаються питання комунального господарства, охорони здоров’я, житлової політики, працевлаштування та дотримання законності під час звільнення та поновлення на роботі, діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому є одним із пріоритетних напрямів діяльності Тростянецької  районної ради і знаходиться під постійним контролем керівництва районної  ради. В разі, якщо неможливо задовольнити прохання заявника, йому надається обґрунтована відповідь з поясненням причин відмови у задоволенні його прохання.

Підводячи підсумок, можна відмітити той факт, що кількість звернень, що надійшло до районної ради у 2015 році збільшилось у порівняні з 2014 роком. Це свідчить про те, що більше проблемних питань з’явилось у громадян, які чекають допомоги місцевої влади у їхньому вирішенні. Районна рада постійно вживати всі можливі заходи щодо розгляду клопотань, заяв, звернень та скарг громадян.    

Всім зверненням, які надійшли до районної ради  приділялась належна увага. Питання вирішувались у межах компетенції або надавались обгрунтовані роз'яснення. У разі необхідності питання розглядались із виїздом на місця. До розгляду звернень залучались працівники відповідних управлінь і відділів райдержадміністрації. Практикувались зустрічі із заявниками, комісійний розгляд проблем, порушених у зверненнях. На даний час питання, які були підняті у зверненнях 214 вирішено позитивно.

В кінці року районною радою готуються узагальнені дані щодо звернення громадян, що надійшли до місцевих рад району, які потім направляються в обласну Раду. Оприлюднено через засоби масової інформації і надано у місцеві ради району графіки особистого  прийому громадян керівництвом районної ради.

Аналіз  розгляду Тростянецькою районною радою узагальнених  даних про  звернення громадян, що надійшли до органів місцевого самоврядування у 2015 році

Одним із пріоритетних завдань районної ради є забезпечення своєчасного та повного розгляду звернень громадян, порушених в них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

В районній раді встановлено дні прийому громадян головою районної ради, заступником голови районної ради. Для інформування населення є наявні графіки прийому громадян керівництвом обласної Ради та обласної державної адміністрації. Звернення громадян розглядаються об’єктивно, всебічно і вчасно, відповідно до вимог чинного законодавства України.

Особлива увага при розгляді звернень громадян звертається на вирішення проблем, які порушують ветерани та інваліди ВВВ, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту і підтримки, вишукуються можливості надання їм практичної, матеріальної та фінансової допомоги.

Згідно практики, що склалася, Тростянецькою районною радою щорічно підводяться підсумки роботи із зверненнями громадян у місцевих радах  району.

Аналіз статистичних даних свідчить, що у 2015 році органами місцевого самоврядування (районною, селищною та сільськими радами району) розглянуто 1547 звернень, що на 297   звернень більше, ніж торік (1250 звернень),  а саме:

Тростянецькою районною радою розглянуто 222 (на особистому прийомі  - 217, письмових - 5), за відповідний період минулого року  156 звернень  (на особистому прийомі  - 148,  письмових – 8);

Тростянецькою селищною радою протягом 2015 року  розглянуто 710 звернень, що на 253 звернення більше, ніж у 2014 році, а саме: (письмових звернень надійшло – 611, на особистому прийомі – 90, через органи влади – 9) за відповідний період 2014 року надійшло та розглянуто  457 звернень (письмових звернень надійшло – 362, на особистому прийомі – 90, через органи влади – 5).

У 2015 році сільськими радами району розглянуто  615 звернень (письмових – 223 , на особистому прийомі – 372, через уповноважену особу – 7, через органи влади – 12,  1 звернення - від інших установ), за відповідний період минулого року –637, (письмових – 210, на особистому прийомі – 398, через уповноважену особу – 1, через органи влади –26 звернення, 2 звернення від інших установ). 

Колективних звернень у 2015 році надійшло  згідно  аналізу узагальнених даних про звернення громадян до органів місцевого самоврядування 53 (3,4%) від загальної кількості звернень,    у 2014 році надійшло  33 звернення,  що на 20 звернень менше ніж за аналогічний період.

Найбільше звернень у 2015 році було зареєстровано в Тростянецькій селищній раді - 710, Летківській – 114, Оляницькій –64, Цибулівській – 58, Олександрівській, Капустянській, Торканівській  по 40-46 звернень, Тростянчицькій – 38, Гордіївській –32, Савинецькій – 25, Демидівській – 27, Ілляшівській -28 Верхівській - 29, Четвертинівській – 22, Глибочанській, Ободівській та Будянській радах надійшло по 12-14 звернень,  найменше звернень надійшло в Новоободівську сільську раду (8).

Аналіз свідчить, що за допомогою до органів місцевого самоврядування звернулися переважно соціально незахищені верстви населення: інваліди, ветерани Великої Вітчизняної війни, пенсіонери, одинокі матері, матері-героїні , багатодітні сім'ї.

За 12 місяців 2015 року до органів місцевого самоврядування звернулося:

учасників війни - 34;дітей війни – 108;ветеранів праці -82;інвалідів ВВВ- 3; інвалідів віни - 6; учасників бойових дій - 121;

інвалідів І групи – 10;  інвалідів ІІ групи -69; інвалідів ІІІ групи -22; одиноких матерів -25; матерів-героїнь – 5;

багатодітних сімей -51; учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС -6; інших категорій -1005осіб.

Серед усіх категорій населення, які зазначили свій соціальний статус, до місцевих рад району найчастіше зверталися  у  2015 році:

-  пенсіонери – 520 ; -  робітники – 115; -  селяни - 79;  - працівники бюджетної сфери – 74; 

- державних службовців - 19; - безробітні – 92; - військовослужбовці - 58; - підприємці  – 62;

- служителі релігійних організацій - 7;  - інші категорії - 466;

Серед найчастіше порушених питань у 2015 році, можна виділити наступні:

- 506 ( 32,7 %)– питання соціального захисту населення – це здебільшого питання  про надання матеріальної допомоги на лікування , за відповідний період 2014 року – 374.

- 356 (23 %) – питання аграрної політики і земельних відносин, за відповідний період  у 2013 році  194.

- 158 (102%) –    питання  комунального господарства ,  у минулому році також - 162.

- 131 (8 %) – питання житлової політики , у 2013 році  36.

питання забезпечення дотримання законності та охорони  правопорядку, становлять у 2015 році – 84 (6%),  у 2014 році  - 74.

Питання екології, які надійшли у 2015 році - 42 , у 2014 році таких звернень надійшло 22. Питання діяльності органів місцевого самоврядування до місцевих рад протягом року надійшло 3.

На першому місці з порушених питань громадян залишаються  проблеми соціального захисту населення, а саме: надання матеріальної допомоги на лікування, забезпечення соціальних виплат. Відтак, для вирішення питання про надання матеріальної допомоги соціально незахищеним верствам населення протягом  2015 року із фонду депутатів районної ради використано коштів на загальну суму понад  56,0  тисяч гривень.

Мешканців територіальних громад району також турбують проблеми комунального господарства, житлового господарства, актуальними залишаються питання працевлаштування та дотримання законності.

В колективних зверненнях найбільш актуальними були порушені питання праці, освіти, досить часто піднімаються питання охорони здоров’я, а саме: реорганізація лікарських установ, діяльності працівників медичних установ, аграрної політики та земельних питань,  ремонту доріг та освітлення вулиць, забезпечення  опаленням та водопостачанням бюджетних установ, питання екології.

Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому є одним із пріоритетних напрямів діяльності Тростянецької  районної ради і знаходиться під постійним контролем керівництва районної  ради. В разі, якщо неможливо задовольнити прохання заявника, йому надається обґрунтована відповідь з поясненням причин відмови у задоволенні його прохання.

Підводячи підсумок, можна відмітити той факт, що кількість звернень, що надійшло до районної ради у 2015 році збільшилось у порівняні з 2014 роком. Це свідчить про те, що більше проблемних питань з’явилось у громадян, які чекають допомоги місцевої влади у їхньому вирішенні. Районна рада постійно вживати всі можливі заходи щодо розгляду клопотань, заяв, звернень та скарг громадян.    

Всього звернень за результатами їх розгляду від загальної кількості звернень (1547):

1332 - вирішено позитивно;

з 183  питань заявникам надані усні роз'яснення;

18 – відмовлено у задоволені;

6 звернень згідно ст.7 Закону України " Про звернення громадян" було переслано за належністю відповідному органу, про що були  повідомлені  і заявники.

8 звернень чекають остаточної відповіді.

Оприлюднено через засоби масової інформації і надано у місцеві ради району графік особистого  прийому громадян керівництвом районної ради.

Швець І.М. – радник голови районної ради із організації роботи із зверненнями громадян.