Тростянецька районна рада
Тростянецький район Вінницька область

Аналіз розгляду Тростянецькою районною радою узагальнених даних про звернення громадян, що надійшли до органів місцевого самоврядування у 2017 році

Переглядів: 261

 Розгляд звернень громадян та їхнє вирішення завжди було і залишається одним із першочергових завдань  Тростянецької районної ради, адже право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією із організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян.

Відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», "Про звернення громадян" та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в районній раді затверджений та оприлюднений графік особистого прийому громадян головою Тростянецької районної ради та заступниками голови районної ради. Згідно практики, що склалася, Тростянецькою районною радою щорічно підводяться підсумки роботи із зверненнями громадян у місцевих радах  району.

Аналіз статистичних даних свідчить, що у 2017 році органами місцевого самоврядування (районною, селищною та сільськими радами району) розглянуто 1638 звернень,  що на 10 звернень більше, ніж торік,  а саме:

Тростянецькою районною радою розглянуто 259 (письмових – 3, на особистому прийомі  - 256), за відповідний період минулого року  302 звернень  (письмових – 21, на особистому прийомі  - 281);

Тростянецькою селищною радою розглянуто 702 звернення, що на 88 звернення більше, ніж у 2016 році, а саме: (письмових звернень надійшло – 605, на особистому прийомі – 92), за відповідний період 2016 року надійшло та розглянуто  614 звернень (письмових звернень надійшло – 522, на особистому прийомі – 88, через органи влади – 4).

Сільськими радами району розглянуто у 2017 році звернень  всього 677 звернень, що на 35 звернень менше, ніж за відповідний період минулого року, у 2016 році до сільських рад надійшло - 712 (письмових – 211 , на особистому прийомі – 472, через уповноважену особу – 8, через органи влади – 17 звернень, 4 звернення від інших установ).  

За аналогічний період минулого року органами місцевого самоврядування було розглянуто 1628 звернень.

У 2017 році у місцевих радах району звернень громадян на особистому прийомі зареєстровано 701, які становлять 42,7% від загальної кількості звернень (1638), що на 140 звернень менше, ніж торік,  у 2016 році у місцевих радах району звернень громадян на  особистому прийомі зареєстровано  841. Письмових звернень  у 2017 році надійшло 887 (54,2% ) від загальної кількості звернень, що на 133 звернення більше, ніж за аналогічний період минулого року,    у  2017 році надійшло – 754,  повторних звернень до органів місцевого самоврядування у 2017 році  надійшло 39, коли  за відповідний  період  2016 року  надійшло 22.        Через органи влади  у 2017 році надійшло звернень у місцеві ради – 19, у 2016 році  -21.  Через засоби масової інформації у 2017 році  надійшло 15, за відповідний період минулого року  не надходило, від інших організацій та установ – 15, за відповідний період  2016 року  - 4 звернення , звернень, що надійшли через уповноважену особу – 4.

             Кількість колективних звернень зменшилась, їх надійшло протягом 2017 року -3, а за відповідний період минулого року -21.  

Найбільше звернень у 2017 році було зареєстровано в Тростянецькій селищній раді – (702), Летківській сільській раді-(134), Олександрівській – (69), Гордіївській –(52), Ободівській – (47), Оляницькій, Савинецькій, Торканівській по - 44 звернення,  Тростянчицькій – (39), Капустянській –(32),  Верхівській –(26), Демидівській – (24), Будянській –(22), однакова кількість звернень надійшла  до  Глибочанської, Ілляшівської, Новоободівської,Четвертинівської сільських рад –(21), найменше звернень надійшло у Цибулівську сільську раду (16).  

Аналіз звернень свідчить про те, що за допомогою до органів місцевого самоврядування звернулися переважно соціально незахищені верстви населення: інваліди, ветерани Великої Вітчизняної війни, пенсіонери, одинокі матері, багатодітні сім'ї, учасники АТО, члени сімей загиблого, переселенці, інші категорії.

 За 12 місяців 2017 року до органів місцевого самоврядування за категоріями авторів звернулося:

учасників війни - 40;

учасників бойових дій -213;

дітей війни – 172;

ветеранів праці -80;

інвалідів І групи - 7;

інвалідів ІІ групи – 14;

інвалідів ІІІ групи – 35;

багатодітних сімей -44;

учасників АТО-41;

члени їх сімей загиблих – 7;

переселенці- 3;

одиноких матерів -18;

учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС -13;

інших категорій -930 осіб.

 

Серед найчастіше порушених питань у 2017 році, можна виділити наступні:

- 432 (26,3 %)– питання соціального захисту населення – це здебільшого питання  про надання матеріальної допомоги на лікування , за відповідний період 2016 року – 544.

 

- 350 (21,3%) – питання аграрної політики і земельних відносин, за відповідний період  у 2016 році  311.

- 196 12%) –    питання  комунального господарства ,  у минулому році -  131;

- 30 звернень – питання житлової політики, за відповідний період 2016 року – 118;

питання забезпечення дотримання законності та охорони  правопорядку, становлять у   у 2017 році – 14,  у 2011 році  - 76.

Питання екології, які надійшли у 2017 році 20, за відповідний період 2016 року – 52;

 

Серед усіх категорій населення, які зазначили свій соціальний статус, до місцевих рад району найчастіше зверталися  у  2017 році:

- пенсіонери – 548 ;

- робітники – 126;

- селяни – 66;

- працівники бюджетної сфери – 83;

- безробітні – 127;

- підприємці  – 49;

- військовослужбовці - 30

- інші категорії - 596

 

Аналіз заяв, пропозицій та скарг свідчить що громадянами району порушуються питання різної тематики, але домінуючими є  питання  соціального захисту населення  (432), а саме: надання матеріальної допомоги на лікування,надання матеріальної допомоги учасникам АТО та членам їх сімей, перерахування пенсії,  забезпечення соціальних виплат. Відтак, для вирішення питання про надання матеріальної допомоги соціально незахищеним верствам населення протягом  2017 року із фонду депутатів районної ради виплачено 65,0 тисяч гривень. Учасникам антитерористичної операції та членам їх сімей у 2017 році (24 осіб) виплачена матеріальна допомога у сумі 105,6 тис. грн.

 аграрні питання та питання земельних відносин ( 350), зокрема: безкоштовне оформлення державних актів на земельні ділянки, реалізація права власності на землю, вирішення земельних спорів.

Мешканців територіальних громад району також турбують проблеми комунального господарства, житлового господарства, як поліпшення житлових умов, приватизації житла, порушення норм житлового законодавства.

Актуальними залишаються питання   забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян, діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, працевлаштування.

В колективних зверненнях найбільш актуальними були порушені питання праці, освіти, досить часто піднімаються питання охорони здоров’я, а саме: реорганізація лікарських установ, діяльності працівників медичних установ, ремонту доріг та освітлення вулиць, питання екології.

 

Зверненням приділялась належна увага. Питання вирішувались у межах компетенції або надавались обгрунтовані роз'яснення. У разі необхідності питання розглядались із виїздом на місця.

При розгляді переважної  більшості звернень, отриманих органами місцевого самоврядування забезпечувалося дотримання передбачених законодавством термінів розгляду та вчасне інформування заявників про наслідки розгляду.

Про направлення звернення для вирішення в інші установи, організації повідомлялось заявникам в п'ятиденний термін з моменту їх надіслання за належністю.

 

Всього звернень за результатами їх розгляду від загальної кількості звернень :

-1365(83,3%) - вирішено позитивно;

з 187 питань заявникам надані усні роз'яснення;

- 16 – відмовлено у задоволені;

53 – звернення, що пересилаються за належністю (стаття 7 Закону України «Про звернення громадян);

16 звернень чекають остаточної відповіді.

Оприлюднено через засоби масової інформації і надано у місцеві ради району графік особистого  прийому громадян керівництвом районної ради.

 

« повернутися до списку новин