Впровадження другого етапу децентралізації доріг
16 липня в Державному Агентстві автомобільних доріг України обговорювалися механізми впровадження другого етапу децентралізації доріг. Участь у нараді взяли Президент Української асоціації районних та обласних рад, Голова Харківської обласної ради Сергій Чернов, представники асоціацій органів місцевого самоврядування, керівництво Укравтодору.
Учасники зустрічі, аналізуючи та обговорюючи поточний стан справ у дорожньому господарстві, дійшли висновку, що на часі запровадження пілотних проєктів.
У 2020 році Державний дорожній фонд складає 85 млрд. грн., з них 22,2 млрд. грн., тобто 35% виділяється на автодороги місцевого значення.
В Україні 123 тис.км. автодоріг місцевого значення, з яких 86 тис. км. районних доріг. Комунальні дороги складають 61,7%, державні — 38,9%, з яких 26.6% місцевого значення, 11,7% державного значення.
Дороги місцевого значення є невід‘ємною складовою єдиної транспортної системи України, їх стан впливає на якість перевезення вантажів і пасажирів, рівень цін, ступінь зайнятості населення та темпи розвитку економіки.
Висновок: недостатній обсяг фінансування протягом останніх років, використання застарілих технологій, машин, механізмів, матеріалів, конструкцій, низька якість будівельних матеріалів, особливо бітумів, недостатній рівень технологічної дисципліни, відсутність достатньої кількості підготовлених кадрів — це фактори, які спричиняють незадовільний стан доріг загального користування.
У Тростянецькому районі триває будівництво та ремонт автомобільних доріг. Значна увага приділяється дорогам загального користування місцевого значення. Загальна протяжність зазначених доріг становить 190,7 км.. На виконання робіт з відновлення та забезпечення утримання доріг місцевого значення на 2020 рік передбачено 8,7млн.грн. коштів державного дорожнього фонду та очікується спів фінансування з місцевих бюджетів територіальних громад у розмірі 1,3млн.грн.. З метою покращення технічного стану автомобільних доріг району з районного бюджету виділено 1100,0тис.грн. на спів фінансування ремонтних робіт на автошляхах району, де найвища інтенсивність автомобільного транспорту. Високим залишається рівень аварійності на автомобільних дорогах. Транспортно – експлуатаційний стан автомобільних шляхів загального користування державного і місцевого значення, потребує значного поліпшення.